29 maja 2024 roku odbyło się webinarium informacyjno-integracyjne dla uczestników projektu.

Podczas spotkania:

  • Przedstawiono podstawowe informacje o projekcie, w tym jego cele, zasady, wyniki rekrutacji i finansowanie.
  • Przeprowadzono ćwiczenia integracyjne, podczas których uczestnicy mogli podzielić się doświadczeniami w zakresie korzystania z AI, a także opowiedzieć o swoich zainteresowaniach i celach związanych z udziałem w projekcie.
  • Zaprezentowano i omówiono etapy i terminy realizacji projektu.
  • Przekazano informacje o platformach ClickMeeting (na której odbywać się będą szkolenia online) oraz Moodle (służącej do pracy własnej uczestników).
  • Poinformowano o panelu dyskusyjnym z udziałem trenerów projektu, zatytułowanym "Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w bibliotekach – potencjał i wyzwania", który odbędzie się 12 września 2024 r. w Toruniu podczas 16. Forum Młodych Bibliotekarzy.
  • Omówiono zasady grupowego opracowania zaleceń (dla bibliotekarzy i użytkowników bibliotek), które zostaną udostępnione na stronie zadania.

Webinarium prowadzili:

  • Karol Baranowski (trener w projekcie)
  • Aldona Zawałkiewicz (koordynator projektu, dyrektor Biura ZG SBP)