Najnowsza publikacja z serii "NAUKA - DYDAKTYKA - PRAKTYKA" do kupienia na stronie wydawnictwa.

"Świadomość algorytmiczna a ewolucja widowni" Anny Miotk to publikacja, która rzuca światło na mechanizmy rządzące mediami społecznościowymi oraz to w jaki sposób są one wykorzystywane w różnych celach, niekoniecznie zgodnych z naszymi.
Książka ta ukazuje, jak mechanizmy filtrowania treści kształtują widownię social mediów. Czy stają się bierną masą, poddaną działaniu reklam i propagandy? Czy jednak mogą zachować choć odrobinę kontroli?
Autorka analizuje te zagadnienia na podstawie wyników sondażu reprezentatywnej grupy internautów. Przedstawia także genezę algorytmów filtrujących i wyjaśnia koncepcję algorytmicznej widowni, opisując rozwój mediów i towarzyszące im nadzieje, narodziny masowej widowni oraz relacje mediów z odbiorcami.
Książka jest obowiązkową lekturą dla medioznawców, socjologów cyfrowych i wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć działanie mediów społecznościowych. Autorka, uznana badaczka, proponuje również rozwiązania, które mogą uczynić te media bardziej przyjaznymi dla użytkowników.
Co znajdziesz w książce?
- Wpływ algorytmów na kulturę, media i społeczeństwo
- Jak mechanizmy sztucznej inteligencji sterują widocznością treści
- Ewolucja zachowań odbiorców w erze cyfrowej
- Personalizacja vs. manipulacja – gdzie leży granica
Zachęcamy do lektury oraz tekstu na blogu Wydawnictwa SBP Świadomość algorytmiczna a ewolucja widowni.
Książka do kupienia: sklep Wydawnictwa SBP