Najnowsza publikacja z serii "NAUKA - DYDAKTYKA - PRAKTYKA" do kupienia na stronie wydawnictwa.

okładka książki Świadomość algorytmiczna a ewolucja widowni

"Świadomość algorytmiczna a ewolucja widowni" Anny Miotk to publikacja, która rzuca światło na mechanizmy rządzące mediami społecznościowymi oraz to w jaki sposób są one wykorzystywane w różnych celach, niekoniecznie zgodnych z naszymi.

Książka ta ukazuje, jak mechanizmy filtrowania treści kształtują widownię social mediów. Czy stają się bierną masą, poddaną działaniu reklam i propagandy? Czy jednak mogą zachować choć odrobinę kontroli?

Autorka analizuje te zagadnienia na podstawie wyników sondażu reprezentatywnej grupy internautów. Przedstawia także genezę algorytmów filtrujących i wyjaśnia koncepcję algorytmicznej widowni, opisując rozwój mediów i towarzyszące im nadzieje, narodziny masowej widowni oraz relacje mediów z odbiorcami.

Książka jest obowiązkową lekturą dla medioznawców, socjologów cyfrowych i wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć działanie mediów społecznościowych. Autorka, uznana badaczka, proponuje również rozwiązania, które mogą uczynić te media bardziej przyjaznymi dla użytkowników.


Co znajdziesz w książce?

  • Wpływ algorytmów na kulturę, media i społeczeństwo
  • Jak mechanizmy sztucznej inteligencji sterują widocznością treści
  • Ewolucja zachowań odbiorców w erze cyfrowej
  • Personalizacja vs. manipulacja – gdzie leży granica

Zachęcamy do lektury oraz tekstu na blogu Wydawnictwa SBP Świadomość algorytmiczna a ewolucja widowni.

Książka do kupienia: sklep Wydawnictwa SBP